maanantai 18. tammikuuta 2010

Valvottuja öitä ja jääkiekkoa

13.1-17.1.10

Torstaina aamusalin jälkeen oli taas koulua, ja koulun jälkeen olin ihan puhki, kun oli yrittänyt keskittyä kuuntelemaan kaiken tarkasti. Vietinkin sitten iltani tekemällä kouluhommia, ja sain kirjoitettua pari lyhyttä esseetäkin. Huh huh. Jos kokoajan tulee olemaan tällaista, niin mä oon ihan poikki sitten kevään lopussa. Illalla me mentiin sitten vielä hiphop-tunnille Ellan kanssa, koska ekalla viikolla ilmoittauduttiin siihen. Oli ihan jees, mutta paikalla oli joku sijainen, eikä meidän tuleva oikea opettaja.

Perjantaina olikin jo vähän kevyempi päivä, koska ei ollut koulua. Aamusalin jälkeen lähdettiin ruokakauppaan Ellan kanssa, ja rahdattiin sieltä mukanamme hirvittävät säkit ruokaa. Täällä on ilmeisesti pakko toimia näin, kun ruokaostokset tehdään vain kerran viikossa. Iltapäivällä meillä oli yksi vaihtareiden tapaaminen, nimeltään Chit, Chat & Chew, jossa juteltiin niitä näitä, ja ruokaa oli myös tarjolla. Saatiin Reginan kaupungin ”turistioppaat” ja exchange-tutorit kertoi eri asioista, mitä kaikkea täällä voi tehdä. Ilmoittauduttiin myös Moose Jawn retkelle, jossa käydään tutustumassa joihinkin tunneleihin, jossa Al Capone oli piilotellut jotain salakuljetusvarastojaan. Lisäksi retkellä käydään uimassa jossakin kuumassa lähteessä(?)

Meidän sali :)

Illalla lähdettiin taas Golden Mile-ostarille, minä, Ella, Shannon ja Adriana. Kierreltiin parissa kaupassa ja yritettiin löytää jotain hienompia vaatteita, koska niitä ei ollut tullut otettua mukaan kotoa. Sitten mentiin leffaan katsomaan Couples Retreat. Se oli kyllä tosi hauska, ja leffassakäynti maksoi vain 4 dollaria. Aikamoista. Sitten lähdettiin takaisin yliopistolle, ja mentiin Shannonin luo. Alkoi väsyttää, ja joskus 11 aikaan lähdin hissillä alas kotiin, ja olin aikeissa mennä nukkumaan… MUTTA meidän kämppä oli täynnä ihmisiä ja musiikki pauhasi. Sitten mun kämppikset suunnilleen pakotti mut lähtemään Lazy Owliin. Noh, seuraavana aamuna oli hirveä väsymys, koska bileet jatkui täällä meidän kämpässä kun Lazy Owl meni kiinni. Yritin nukkua siinä mekastuksessa. Lopulta ilmeisesti joku kävi sanomassa, että olkaa hiljaa, ja sitten tulikin hiljaista onneksi.

Lauantaina käytiin aamu(päivä)lenkillä auringonpaisteisessa kelissä, ja oli tosi hyvät olosuhteet, paitsi että tuuli ihan järkyttävän kovaa. Täällä kyllä on paistanut aurinko lähes joka päivä. Se on kyllä piristävää Suomen harmauteen verrattuna. Otettiin vähän kuvia ja käytiin kävelemässä Wascana laken rannalla. Sitten lähdettiin porukalla kaupunkiin kiertelemään. Käytiin Second Cup-kahvilassa, joka on oikein mukava paikka, jossa tavallinen kahvi oli todella tyjyä.

Kun tultiin takaisin kotiin, meinasi tulla kiire, koska meidän kuljetus jääkiekko-otteluun lähti klo 17.00. Bussikuljetuksessa oli siis enimmäkseen kanadalaisia, jotka oli ihan tuiskeessa, ja ne huusi suunnilleen koko matkan siellä bussissa! Mentiin siis ensin jonnekin jäähallille katsomaan peliä Regina Cougars vs. Saskatoon Huskys. Regina vei voiton! Sen jälkeen mentiin taas samalla bussikuljetuksella keskustaan, baariin nimeltään Soho, joka oli aika luolamainen paikka, mutta siellä oli hyvää musiikkia. Oli kyllä ihan mukava ilta tanssilattialla.

Sunnuntaina oli jälleen väsynyt olo vähäisten yöunien jälkeen. En oikein tehnyt mitään ihmeellistä, oli aika hiljainen päivä. Illalla treffattiin TV loungessa, ja päätettiin varata hotelli Banffista, jonne olemme menossa spring breakillä. Banff on siis Calgaryn lähellä sijaitseva upea kansallispuisto Kalliovuorilla, jossa on 3 valtavaa laskettelukeskusta samalla alueella, aika lähellä toisiaan. Varattiin siis hotelli Lake Louisen ”kylästä” 4:ksi yöksi, ja hinnaksi tuli n.140 euroa. Eli ei ihan paha. Mutta kun siihen päälle lisää kaikki muut matkustus/ruoka/lasketteluvälinevuokrat/hissiliput, niin kyllähän siinä saa rahaa palamaan! Mutta tuskinpa meistä kukaan saa toista mahdollisuutta päästä laskettelemaan Kalliovuorille. Oon ihan innoissani tästä tulevasta reissusta! Ja siihen on enää kuukausi aikaa! Aivan mahtavaa lähteä sinne porukalla, meitä lähtee siis 7: minä, Ella, Shannon, Lotta, Nora, Mikko ja Ronny.